Web Analytics Made Easy - Statcounter

قصه اصلی فیلم این نیست و این روایت در همین جا ناتمام رها و قصه دیگری کلید می خورد که همگی با محوریت بازپرس ویژه پرونده با بازی پژمان جمشیدی روی می دهد.

قصه اصلی فیلم نیز حول محور یکی از پر چالش ترین و تلخ ترین پرونده های جنایی سال های گذشته است که به شدت تلخ، ناهنجار و آزار دهنده است.

کاظم دانشی در مقام کارگردان نشان داد سینما را می شناسد و بر عناصر تعلیق مسلط است اما در جاهایی کمی شتاب زده است، فیلم به شدت پر هیاهو است و این هیاهوی زیاد مخاطب را در لحظاتی آزار می دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فضای مکان بازپرسی به شدت پرتنش و پر از درگیری های فیزیکی و کلامی است که البته کاظم دانشی تلاش کرد در کنار این هیاهوها با خُرده روایت هایی همچون قصه گرفتن شناسنامه برای کودکی که حاصل یک رابطه نامشروع است آن را تلطیف کند اما آن نیز چیزی از تلخی اثر نمی کاهد و زهرش به کام مخاطب ۲ چندان می ماند، هر چند با بازی خوب بازیگران این روایت لبخند تلخی هم بر لب نقش بندد.

دوربین در سکانس های آغازین، کارکرد درستی دارد و با جای‌گیری و اندازه نماهای درست به خوبی توانست پیش زمینه های ملتهب فیلم را ترسیم کند؛ اگرچه این فضاسازی در مواردی به سکانس های آغازین فیلم شنای پروانه به کارگردانی محمد کارت نزدیک است اما در دام آن اسیر نمی ماند و به سرعت عبور می کند.

فیلم پر است از ماجراهای در هم تنیده ای که از هر کدام رمزگشایی می شود، بر پیچیدگی آن بیشتر می افزاید و این اصلی ترین برگ برنده علف زار است که آن را متوقف نکرد و مخاطب خود را همراه می سازد.

نکته قابل تأمل دیگر در اولین ساخته کاظم دانشی که نیازمند یک بررسی جامعه شناسانه و موشکافانه دقیق است، پرداختن به مساله ترس از بی آبرویی در جامعه سنتی ایران است که ظاهراً با سکوت فرد مورد تعرض قرار گرفت. پرونده مختومه می شود و بسیاری از رازها سر به مهر باقی می ماند اما در باطن، زخم هایی عمیق بر پیکره خانواده و جامعه باقی می گذارد.

علف‌زار تجربه ای است پر تکرار در سینمای ایران که متاسفانه هیچ گاه تکراری نمی شود و روایت جنایت، خیانت و بیم از آبرو داستانی است که انگار پایانی بر آن نیست.

تحلیل جامع و کامل پیرامون فیلم سینمایی علف‌زار نیازمند یک بررسی روانشناسانه، جامعه شناختی و موشکافانه است که با توجه به امکان لو رفتن قصه فیلم برای مخاطب بیش از این امکان پذیر نبوده و بماند برای مقالی دیگر بعد از اکران عمومی و مردمی فیلم.

به گزارش ایرنا، چهلمین جشنواره فیلم فجر با حضور ۲۲  فیلم در بخش «سودای سیمرغ»، ۱۰ فیلم در بخش «فیلم کوتاه» و هشت فیلم در بخش «مستند» از ۱۱ تا ۲۲ بهمن به دبیری مسعود نقاش‌زاده در برج میلاد به عنوان خانه جشنواره، برگزار می‌شود. فیلم‌های این دوره از جشنواره در سینماهای ۳۱ استان در سراسر کشور اکران خواهد شد.

چراغ جشنواره فیلم فجر در روز نخست با ۲ فیلم بیرو و مرد بازنده روشن شد و در روز دوم نیز فیلم های علفزار و شادروان به نمایش درآمدند. امروز چهارشنبه ۱۳ بهمن ماه و در سومین روز از جشنواره، ۲ فیلم برف آخر و لایه های دروغ به نمایش در می آید.

برچسب‌ها پژمان جمشیدی سینمای ایران اختصاصی ایرنا چهلمین جشنواره فیلم فجر پروندهٔ خبری چهلمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر

منبع: ایرنا

کلیدواژه: پژمان جمشیدی سینمای ایران اختصاصی ایرنا پژمان جمشیدی سینمای ایران اختصاصی ایرنا چهلمین جشنواره فیلم فجر فیلم فجر علف زار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۸۵۰۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قصه تکراری FIVB: دلتنگی برای این ستاره ایران

به گزارش "ورزش سه"، امین اسماعیل‌نژاد قطر پاسور اول تیم ملی والیبال ایران که در حال حاضر امید اول ایران برای درخشش در لیگ ملت‌های والیبال است، دوباره سوژه صفحه اینستاگرام فدراسیون جهانی والیبال شد.

صفحه اینستاگرام لیگ ملت‌ها و فدراسیون جهانی والیبال با انتشار پستی از عملکرد امین اسماعیل‌نژاد در بازی با هلند در لیگ ملت‌های والیبال ۲۰۲۳ نوشتند: "قطر پاسور تیم ملی والیبال ایران در این دیدار بیست و یک امتیاز که شامل هفده حمله، یک دفاع سه امتیاز سرویس بود به دست آورد."

اگرچه تیم ملی در برابر هلند شکست خورد اما امین اسماعیل‌نژاد عملکرد خوبی از خود در آن دیدار به نمایش گذاشت.

امین اسماعیل‌نژاد با توجه به انصرافی‌های تیم ملی به امید اول والیبال ایران در لیگ ملت‌های والیبال تبدیل شده است که اگر به‌مانند سال ۲۰۲۲ بازی کند می‌تواند به تنهایی جور همه غایبان تیم ملی را با هم بکشد.

دیگر خبرها

  • قصه تکراری FIVB: دلتنگی برای این ستاره ایران
  • سینما به روایت سینما/ دیوار میان پایتخت و شهرستان با «آپاراتچی» فروریخت
  • فیلمی که دیوار میان پایتخت و شهرستان را از بین برد
  • پارسا پیروزفر، مهران مدیری و الناز شاکردوست رکوردداران روز اول اکران
  • تبلیغات گل درشت در تلویزیون، سینما و شبکه نمایش خانگی به مرز فاجعه رسیده است/ تلویزیون شفاف‌سازی کند
  • اهمیت توجه به «مخاطب مردمی» در تئاتر رضوی/ ماجرای علاقه به فوتبال
  • نمایش مستند «مدرسه در دست بچه ها» در موزه سینما
  • اجرای عمومی تئاتر‌های جشنواره رضوی گامی موثر است/ ماجرای عشقی عجیب
  • تجربه حضور «رویاباف و قاضی» در کانادا/ ماجرای خانم قاضی چیست؟
  • اجرای عمومی تئاترهای جشنواره رضوی گامی موثر است/ ماجرای عشقی عجیب